Вище професійне училище №11 м.Вінниці
Вище професійне училище №11
м.Вінниці
Вище професійне училище №11 м.Вінниці

Математичний брейн-ринг

Мета:розвивати інтерес до математики, її історії, читання додаткової літератури; розви­вати логічне мислення, кмітливість; виховува­ти цілеспрямованість, упевненість у собі, вміння та навички міркувати, свідоме ставлен­ня до здобуття знань.

Обладнання:картки із запитаннями для зма­гальних турів математичного брейн-рингу;

Методичні рекомендації та правила проведення гри

У грі беруть участь 12 гравців. Вони об'єд­нані у дві команди по 6 гравців. Кожна ко­манда обирає капітана і девіз. На обговорення за­питання відводиться 1 хв. Команда, яка пер­шою повідомляє правильну відповідь, отри­мує 1 бал. Якщо відповідь неправильна, то іншій команді надають додатково 20 с на об­говорення. Відповідь приймається після того, як ведучий скаже слово «час». Якщо обидві команди не знайшли правильної відповіді на поставлене запитання, то отри­мують 0 балів.

Нижче подано 40 запитань для змагальних турів гри (які відбуваються до фінального туру «Дуель») і окремо 20 запитань для фінального туру. У першому змагальному турі вчитель ставить запитання командам, починаючи з першого.

У кінці уроку підбивають підсумки і визна­чають переможця гри.

Для зацікавлення учнів грою винагородою може бути оцінка за урок у такому порядку: команда – переможниця отримує 12 балів, а команда, що зайняла друге місце – 11 балів.

Слайд 1

Вступ

Вітає математика
Сьогодні щиро вас.
Брейн-ринг урок незвичний
Відбудеться у нас
Зібралися команди-
Розумники- знавці,
Хоч досвіду немає,
Вони всі молодці!
Командам нашим успіхів
В брейн-рингу побажаємо.
І відповідей правильних
Від них усіх чекаємо.

Капітани представляють учасників своїх команд і презентують девіз команди.

Ведучий представляє журі.

Урочиста клятва.

Слайд 2

Конкурс № 1. Бліц – гра.

1. Назвіть найменше натуральне число. (1)

2. Скільки сотень у 82 десятках? (8)

3. Що більше: 1 л чи 1 дм 3 ? (Однакові)

4. Куб числа 4. (64)

5. Знаки для написання чисел. (Цифри)

6. Чи ділиться на 3 число 415? (Ні)

7. Скільки ребер має куб? (12)

8. Прилад для вимірювання кутів? (Транспортир)

9. Як називають компоненти при додаванні? (Доданок, доданок, сума)

10. Сума кількох між собою рівних доданків. (Добуток)

Слайд 3

Конкурс № 2 «Калькулятор»

Кожна команда виступає в ролі табло калькулятора. Правило гри: команда отримує карточки з прикладами, хто швидше складе відповідь з карточок.

Слайд 4

Конкурс № 3 «З вами грають…»

1. З вами грає бібліотекар Самойленко Галина Петрівна. Увага, питання: 60 листів книги мають товщину 1см. Яка товщина книги, яка має 360 сторінок? (6см)

2. З вами грає викладач математики Юрчук Валентина Василівна. Увага питання: за допомогою п’яти одиниць складіть число 100, використовуючи любі арифметичні дії. (100 = 111 -11)

Слайд 5 Слайд 6

3. З вами грає викладач історії Підкалюк Галина Михайлівна. Увага, питання: Згадайте рік, місяць і число, коли було проголошено незалежність України. Назвіть суму чисел, що складає рік, місяць і число проголошення. (1991+8+24=2023)

4. З вами грає психолог Чернов Ігор Дмитрович. Увага, питання: в 1490 році вийшов посібник «Правила алгебри» чеського математика Яна Відмана. В ньому вперше з’явилося те, що є в характері кожної людини. Що саме є у чисел і в характері? (плюси і мінуси)

Слайд 7 Слайд 8

5. З вами грає правоохороник Бурянний Віталій Іванович. Увага, питання: відомо, що бандити сховалися в квартирі, в номері якої є цифра 9. Скільки квартир потрібно обійти, щоб піймати бандитів. У будинку 100 квартир.(19)

6. З вами грає викладач ВПУ №11 Томаш Тетяна Єдуардівна. Увага, питання: Яке число саме маленьке:

Слайд 9 Слайд 10